Bersyukur di atas Nikmat Syukur

Berbahagialah duduk dalam taman2-taman syurga,
Jangan Pernah Bertangguh untuk kembali kepadaNya,
kerana kita datang dari Dia dan
tiada tempat pengantungan lain dan selamanya tidak akan ada melainkan Dia...

Sabtu, 30 Jun 2012

Rindu ku terhadap mu

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah masih Allah masih memberi kesedaran pada diri kita untuk menyedari bahawa hakikatnya kita siapa di pandangan Allah... Semoga Allah sentiasa memelihara kita dari melakukan sesuatu yang tidak d redhaiNya..

kali ini... nak share sikit.. perasaan rindu yang memdalam dekat seorang insan yang bergelar A.D.I.K...

Allah takdir saya hanya ada dua beradik... dan saya yang sulung ganti..

Dulu masa kecik2... huish mcm anjing dengan kucing... tak boleh bersatu...
arwah tok slalu pesan
'hampa ni jangan dok bgaduh,hampa dua nie ada dua beradik jea'

Ya Allah rindu dekat kata2 tu...
semoga Allah tempatkan tok (normah bin ahmad), wan(ishak b. abdullah), abang(muhammad solehuddin) dan adik (solehah kamilah) di tempat orang-orang yang soleh..

Walaupun ppisahan ku dengan adik ku ni (muhammad nawawi) tidak la setragis pemergian abang dan adik bongsu..

Tapi MasyAllah... rindu itu... AllahuAkbar... perit dan sakit sangat...

Kami Berdua mula merasai erti perasaan rindu ketika aku berada d tingkatan 5...
kerna nawawi atau nama manja nya awie berjaya melanjutkan pelajarannya di sm vokasional kulim dalam bidang  pengaturcaraan komputer...(chewah)

Ketika itu hari-hari ku ibarat seorang perindu yang merindui sang kekasihnya pulang dari perantauan...
natijahnya aku sentiasa akan pulang lewat dari sekolah... kerna aku xsanggup melihat kesunyian yang melanda di rumah... Tambahan pula kebusyan yang melanda di kedua ibubapa ku yang baru mula giat aktif dalam bidang pniagaan...

Pernah suatu hari kami berdua duduk berbincang menyatakan perasaan tidak puas hati antara satu sama
lain. Pernah aku menangis menyatakan bahawa dia bertanggungjawab di atas perasaan rindu yang di alami ku..

Tiba-tiba air mata jantan dia mengalir... terkejut dan terkesima..
.
'sapa kata awie x rindu dekat kakak? awie masa first time dok asrama.. awie xtau nak buat apa.. xda sapa paham awie.. awie xtau nak luah perasaan awie dekat sapa.. tambah pula awie dapat tau  kakak p sekolah n balik sekolah jalan kaki.. awie kat asrama risau tau kakak...risau... kadang-kadanag awie makan mewah-mewah dekat dewan makan awie selalu teringat mak, abah dan kakak makan apa di rumah'




terkedu aku ketika mdengar... Awie maafkan kakak... kakak xtahu...

Kali nie saya dah berusia 19thn dan dia berusia 18thn...

kini saya di utara... dia di wilayah tengah... kehangatan rindu semakin terasa kerna kolej dan u cuti xsama... Ya Allah, pmudahkanlah...

Baru-baru ni saya telefon dia semata-mata nak beletiaq(bleter) n alertkan dia tentang jadual study dia... supaya hidup dia bmatlamat dan dia x m'sia2kan masa yang hakikatnya milik Allah...
macam biasa di akhir pesanan saya,saya akan akan tanya sama ada dia paham ke x??
jawapan dia ringkas sahaja... terima kasih kakak...

selepas itu saya dapat tidur dengan lena sambil =)....
dan jangan ingat awie dengan pluahan perasaan nie dah stop dah perasaan rindu kakak dekat awie...
tapi hakikatnya kakak akan sentiasa merindui dan myayangi awie sampai bila2...

semoga hati dan kaki mu dan ku terus terteguh di atas landasan dakwah dan terbiyyah..
dan semoga profesion kita Islam dapat tumpang...
Amin Ya Rabbal'alamin...

                        ' Semoga Allah redha dan kekalkan kemanisan hubungan ini '

JazakAllah khair kerna m'view... semoga Allah redha jari jemari ini... wasalam... =)





1 ulasan:

Mawar Sufi berkata...

salam... teruskan ya!! best!